آفریقا و سودان از نگاه رهبری

به وبلاگ سلام عزیز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
دانستنیها و مطالب گوناگون
دانستنی از همه جا
دانستنیهای مذهبی
دانستنیهای علمی
دانستنیهای خانه داری
پلاکهای خودرو در ایران
گوناگون از همه جا
سودان
اطلاعاتی راجع به سودان
جدول پروازهای سودان
پیامک
انواع پیامکهای طنز.ادبی.عاشقانه
دعا-زیارت (متون)
دعا
زیارت
حديث
عکس و تصویر
عکسهای طنز
سرگرمی
العربي
القصص و العبر
هل تعلم؟
متنوع
ENGLISH
story
sweet life
ETC
داستان راستان
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 248644
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

سلام

آفریقا و سودان از نگاه رهبری

ویژگی های آفریقا و مردم آن از نظر رهبری

 مقام معظم رهبری ویژگی های منحصربه فرد قاره آفریقا را در پنج عنوان کلی بر می شمارند که عبارتند از:
 
·        ثروت غنی و امکانات طبیعی
·        استعداد انسانی
·        تمدن و فرهنگ غنی، فرهنگ شمال آفریقا، ملت های اصیل
·        خاطره استعمار، مقابله با نظام سلطه، تنفر از امریکا
·        ملت مظلوم
 
 
 ثروت غنی و امکانات طبیعی:
 كشورهاى آفريقايى بر روى درياهايى از منابع طبيعىِ بسيار لازم براى مردمانشان زندگى مى‏كنند. در آن‏جا الماس هست،مواد معدنى بسيارى هست كه بشر به آن احتياج يا اشتياق دارد. آفريقاقاره‏اى است كه هم استعداد انسانى در آن‏جا هست، هم استعداد عجيب طبيعى.
عمده ثروت هاى دنيا هم، نه در اروپا كه در آسيا و افريقا نهفته بود 
كشورهاى آفريقائى به رغم تلاش قدرت ها براى جلوگيرى از بهره‏مندى مردم آفريقا از تمدن، فرهنگ غنى و مواهب طبيعى اين مزايا، با تحرك و نشاط علمى و عملى مى‏توانند استعدادهاى خود رابه فعليت برسانند 
 
خاطره استعمار، مقابله با نظام سلطه، تنفر از امریکا
 
 ملت هاى منطقه‏ى خاورميانه، منطقه‏ى اسلامى و شمال آفريقااز ته دل از آمريكا متنفرند؛ چون در طول سال هاى متمادى از آمريكا در اين منطقه خشونت ديدند، دخالت نظامى ديدند، حق‏كشى ديدند، تبعيض ديدند،مداخله‏هاى زورمدارانه ديدند، از دست رفتنِ حقوق خودشان را به وسيله‏ى دولت هاى زورگوى آمريكائى در طول سال هاى گذشته مشاهده كردند، لذا متنفرند.
 
در سودان به نظرم شماها يادتان نيست از «نُميرى». ما از روى كار آمدننُميرى هم يادمان هست. نُميرى يك افسر انقلابى بود كه در واقع سودان را ازدست غرب نجات داد؛ اما همين نُميرى به تدريج رفت به سمت غرب، تبديل شد به يك عامل غرب؛ كه اين انقلابيون بعدى كه امروز در سودان سر كار هستند، عليه اوقيام كردند و كشور را از دست او بيرون آوردند. جعفر نُميرى از يك عنصر ضدغربى كه عليه حكومت غربى كودتا مي كند، به تدريج تبديل مي شود به يك عنصر غربىِ مستخدم غرب و كارگزار غرب و مزدور غرب! بقيه هم همين جورند.
من يادم هست كه در سال هاى دهه‌ى 40 شمسى در مشهد، ما راديوى «صوت‌العرب» مصررا - كه زمان عبدالناصر بود – مي گرفتيم و مي شنيديم. جمال عبدالناصر به ليبى رفته بود و به اتفاق همين «قذافى» - كه آن وقت يك جوان بيست و هشت نُه ساله‌اى بود كه كودتا كرده بود - و همان جعفر نُميرى، هر سه در راديوى صوت‌العرب مصر سخنرانى مي كردند. آن ها با همديگر اجتماع داشتند و حرف هاى انقلابى و تند مي زدند. همين قذافى شعارهائى مي داد كه ما آن وقت به هيجان مى‌آمديم. ماها غالباً در عين مبارزه بوديم. گرفتن اين راديو هم خلاف قانون بود. ما با بعضى از رفقا - كه يكى‌مان راديو داشت - شب مي رفتيم در يكخانه‌اى مى‌نشستيم و راديوى صوت‌العرب را گوش مي كرديم.
 
  
جذب استعدادهای انسانی
 
در دهه‌ى 60 ميلادى تقريباً در همين كشورهاى شمال آفريقاانقلاب شد - در مصر، در سودان، در تونس، در الجزائر - ليكن ديرى نپائيد؛يا آدم هائى كه در رأس كار بودند و سررشته‌دار انقلاب بودند، يك جور زيرپاشان جارو شد، رفتند، جاى خودشان را به دست‌نشاندگان دادند، يا خود آن هادست‌نشانده شدند
 
نهضت هاى عدالتخواهانه ملت هاى آفريقاو آسيادر طول ده ها سال به وسيله كمونيست ها و سياست مسلّط شوروى سابق مصادره شد وبه ديكتاتوري هاى گوناگونى كه در جهت مصالح شوروى كار مى‏كردند، منتهى گرديد. اين رسمِ جارى دنيا با نهضت هاى عدالت‏طلبانه ملت هاى جهان بوده است.
 
 
 دوستی اهل بیت علیهم السلام
 
همه‏ى مردم شيعه در سراسر دنيا، مردم سنى شافعى در شمال آفريقا، يا مالكى در كشورهاى آفريقائى مركزى - كه اينها محب و دوستدار اهل بيتند؛ طريقه‏هاى عرفانى اينها به اهل بيت منتهى مي شود.
 
حال بحث ما در مورد دشمنان دانا است كه سراغ اين عقيدهآمدند. من سندى را ديدم كه مربوط به ده ها سال قبل؛ يعنى اوايل ورود استعماربه شمالآفريقا است. كشورهاى شمالآفريقا،گرايش بسيارى به اهل بيت دارند. مذهبشان هر مذهبى از مذاهب اسلامى كه هستباشد؛ اما محبِ اهل بيتند. 
 
 عقیده به مهدویت
 
در كشورهاى سودان و مغرب و غيره عقيده به مهدويّت خيلى پُررنگ است. آن زمان كه استعمار وارد مناطقِ مذكور شد – كه ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - يكى از مسائلى كه مزاحم استعمار شد، عقيده به مهدويّت بود!
در سندى كه من ديدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعمارى توصيه مى‏كنند كه ما بايد كارى كنيم كه عقيده به مهدويّت، به تدريج از بين مردم زايل شود! آن روز استعمارگران فرانسوى و انگليسى در بعضى كشورهاى آن مناطق افريقايى بودند - فرقى نمى‏كند كه استعمار از كجا باشد - ستعماران خارجى، قضاوتشان اين بود كه تا وقتى عقيده به مهدويّت در بين اين مردم رايج است، ما نمى‏توانيم كشورهايشان را درست در اختيار گيريم!
اين گزارش، مربوط به گروه هاى تبليغى در شمال افريقا است. گزارشگر مى‏نويسد: «يكى از مشكلات ما در سرِ راه تبليغ مسيحيّت و پيشرفت استعمار در شمال آفريقا و منطقه تونس و مغرب اين است كه اين مردم اعتقاد دارند كه مهدى موعود خواهد آمد و اسلام را سربلند خواهد كرد».
  

 



[+] نوشته شده توسط رضا در سه شنبه 6 تير 1391برچسب:سودان,آفریقا,رهبری, در ساعت 1:26 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1394
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا
لينكستان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , heidari.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com